Anasayfa / Akıllı Telefon Hataları / IOS / iTunes 21 Numaralı Hata Kodu Çözümü

iTunes 21 Numaralı Hata Kodu Çözümü

iTunes kullanıcıları tarafından son zamanlar sık yaşanan hatalardan biri haline gelen iTunes 21 hatası, bir çok kullanıcıyı yıldırma noktasına getirmiş durumda. Çözüm aslında oldukça basit bir şekilde giderilebiliyor olsa da hatanın kaynaklanma sebebinin geç ortaya çıkması, bir çok kişinin uzun süre problemi çözememesine sebep olmuştu. itunes restore 21 hatası aynı sorunu yaşayanlar artık sorunu kolay şekilde çözümleyebilir.

iTunes 21 Nedeni

Apple cihazınızda bir uygulama güncellerken yada, cihazınızı iTunes’a bağlayıp bir güncelleme yapmak istediğiniz sırada iTunes 21 hatası alma ihtimaliniz vardır. Hatanın kaynağı Güvenlik problemidir.

iTunes 21 Numaralı Hata Kodu Çözümü

Problem tamamen Apple’ın güvenlik standartlarına dayalı bir kriterdan kaynaklanmaktadır. Haliyle burada iTunes’in(**) engellenmiş olma durumu ortaya çıkıyor. Eğer iTunes 21 hata numaralı bir uyarı alıyorsanız bilgisayarınızda aktif olarak kullanmış olduğunuz güvenlik yazılımlarının iTunes’i engelleyip engellemediğine bakmalısınız. Hataya maruz kalan kullanıcıların tamamı, iTunes üzerinden Apple’ın sunucularına bağlanmayı engelleyen güvenlik yazılımlarını kullandığı tespit edilmiştir. Yapacağınız işlem, güvenlik yazılımınızın ayarlarına girerek iTunes erişiminin sınırlandırılıp sınırlandırılmadığını kontrol etmek. Eğer sınırlandırılmış bir işaretleme varsa bunu kaldırarak sorunu çözebilirsiniz.

Tabi çok sayıda güvenlik yazılımı, antivirüs ve benzeri programların olması sebebiyle her yazılımda bu ayarı kolay şekilde bulamayabilrsiniz. Bu noktada uygulayabileceğiniz ikinci bir yöntem daha vardır. O da aktif olarak açık konumda olan güvenlik yazılımlarını pasif hale getirmek yani kapatmak olacaktır. Bu işlemi geçici olarak yapacağınız için herhangi bir problem teşkil etmeyecektir. Sadece iTunes kullandığınız ya da kullanacağınız zaman pasif hale getirmeniz yeterlidir. Aksi taktirde güvenlik yazılımları iTunes’i engellemeye devam edecektir.

Son olarak yaşanan sorunu aşamasındaysanız tavsiyemiz farklı bir bilgisayar bularak o bilgisayarda işlem yapmayı denemeniz. Eğer farklı bilgisayarda herhangi bir problem yaşanmazsa yukarıda belirttiğimiz işlemleri tam olarak uygulamadığınız ortaya çıkacaktır. Fakat ikinci bilgisayarda da aynı sorunun devam ettiğini görürseniz bu durumda kablodan kaynaklı bir problem olabileceğini düşünebilirsiniz.

**Bu sırada hatırlatmakta fayda var iTunes yazılımının son versiyonunu kullandığınızı varsayıyoruz. Eğer yazılımız güncel değilse programı kapatarak tekrar açın ve güncelleme uyarısı çıkarsa güncellemenizi yaptıktan sonra işlemlerinizi tekrar deneyiniz.

Kimdir admin

Merhaba Ziyaretçi! Hata çözümleri sayfamıza hoş geldin. Lütfen takıldığın yerde aşağıdaki iletişim kutusunu kullanmaktan çekinme. 24 saat içerisinde geri dönüş yapacağız.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir